سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دربHDF چیست؟

اچ دی اف (HDF) مخفف واژه High Density Fiberboard است که جزء فرآورده های چوبی می شود. اچ دی اف (HDF) نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود. چگالی اچ دی اف(HDF) بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

ساختار دربها و به بیان دیگر تولید درب ضد سرقت منازل مسکونی و آپارتمان ها به یکی از دو روش زیر صورت می گیرد:

1-درب های تمام چوب: این درب چوبی تماما از چوب ساخته شده است و هیچ فضای خالی در میان درب وجود ندارد و یا به عبارت دیگر درب تو پُر است.

2-دربهای روکشی: برای ساخت این درب ها ابتدا یک کلاف چوبی مستطیل شکل (مانند یک قاب عکس) با توجه به ابعاد درب ساخته می شود و ورق های پیش ساخته ای مانند ورقهای HPL،ورق های HDF و یا سایر ورق ها با توجه به سفارش مشتری بر رو و پشت کلاف پرس خواهد شد البته فضای خالی میان درب را یا باشبکه بندی چوبی و یا شبکه بندی هایی مقوایی که شباهت زیادی به لانه زنبور دارند و آن را هانی کامب می نامند، پُرمی کنند. استفاده از شبکه بندی ها در فضای خالی بین رویه های درب برای بالابردن مقاومت درب ضد سرقت در برابر ضربه وشکنندگی می باشد. می توان از پرکننده های دیگری مانند پشم سنگ یا یونولیت برای پر کردن فضای خالی بین درب استفاده کرد،که عایق بهتری برای جلوگیری از انتشار صدا و همچنین اتلاف انرژی گرمایی و سرمایی می باشند. درب اچ دی اف (HDF) نیز مانند بسیاری از درب های موجود در بازار جزء دسته درب های روکشی می باشد.